MY NEW BIKE…

Posted: March 14, 2008 in Uncategorized

Haritu masa Raya Cina,aku ada beli sejibik motorsikal yang bagi aku  best jgak la…sesuai dengan kemampuan aku..SUZUKI FXR 150…ni dia punya spec and gambar

pandangan tepi..

pandangan tepi..

from behind..

from behind..

Digital meter

Digital meter

General information
Model: Suzuki FXR 150
Year: 2001
Category: Sport
Rating:
Engine and transmission
Displacement: 147.00 ccm (8.97 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 4
Power: 20.11 HP (14.7 kW)) @ 13000 RPM
Max RPM: 15000
Compression: 10.7:1
Bore x stroke: 62.0 x 48.8 mm (2.4 x 1.9 inches)
Fuel system: Carburettor. Mikuni BS2955
Valves per cylinder: 4
Fuel control: DOHC
Ignition: CDI, 9 degree BTDC at 1500rpm
Starter: Electric & kick
Lubrication system: Wet sump
Cooling system: Oil & air
Gearbox: 6-speed
Transmission type
final drive:
Chain
Clutch: Wet multi-plate type
More details Consult a Suzuki repair manual.
Physical measures
Dry weight: 118.0 kg (260.1 pounds)
Seat height: 760 mm (29.9 inches) If adjustable, lowest setting.
Overall height: 1,080 mm (42.5 inches)
Overall length: 1,985 mm (78.1 inches)
Overall width: 665 mm (26.2 inches)
Wheelbase: 1,325 mm (52.2 inches)
Chassis and dimensions
Rake (fork angle): 24.0°
Trail: 85 mm (3.3 inches)
Front suspension: telescopic, coil spring, oil damped forks
Rear suspension: swinging arm, coil spring, oil damped, spring pre-load 4-way adjustable
Front tyre dimensions: 80/90-17
Rear tyre dimensions: 100/90-17
Front brakes: Single disc
Rear brakes: Single disc
Speed and acceleration
Top speed: 150.0 km/h (93.2 mph)
Power/weight ratio: 0.1704 HP/kg
Other specifications
Fuel capacity: 15.00 litres (3.96 gallons)
Reserve fuel capacity: 3.40 litres (0.90 gallons)
Fuel consumption pr. 10 km (6.2 miles): 3.00 litres (0.79 gallons)
Color options: blue
Comments
  1. ilham says:

    cantik motor tu.

    tapi sayang tak ada gambar pandangan dari depan.

  2. royz says:

    as’k0m bRo…pe kabar??sy nie pminat motor fxr 150 . sy dh pn mmilikinyer…so,ley kte brknln?!ad time free,bls r my msj k?!….

  3. aufa says:

    weh…lawa moto ko walid..ak pom br angkat gak moto cam ko..amek 2.3k je..hehehe..eh,ko tlg tny owner lama.mane dia dpt meter tuh..ak igt nk pasang la mcm ko..

  4. Nur Hakim says:

    Boleh bawa aku jalan2… hahaha…

  5. khairi says:

    akum…
    saya baru owned fxr nih. lone ranger kat cheras, KL. ada geng yang berdekatan? leh tukau idea-lepak etc.

    komen untuk gambar diatas:-
    full fairing memang cantik..tapi kalau full blue color lagi menyerlah.
    mode yang kemas..

  6. khairi says:

    alamak lupa plak no tepon:-

    kalau ada geng fxr yang berdekatan, call/sms me:-
    013-3514677

    TQ

  7. mat says:

    Hello
    Aku pon ada sebijik moto cmni
    just nk tny korg tau kt mn aku blh dpt spare part moto ni
    ssh gak nk carik

  8. e0ne says:

    salam bro… lawa bikin moto nie…kne buat ey… ingat nk bikin gak camnie…

  9. syam says:

    salam bro…ekzos buat katne?? minat ni nak mody…msg wa k, kat mana n rm? 019-9107892

  10. […] pakai meter baru..12) Harga: 4400 (negotiable )Sebarang data mengenai motor ni leh dapat di blog akuhttps://walywaly.wordpress.com/2008/03/14/my-new-bike/Tengok dulu gambar dia…sbb cantik Very Happy1)tapi gambar nih sebelum tayar baru 140 […]

  11. hilmi says:

    salam.nak tanya mana ble dapat meter tu @ yang sepadan yang ble masuk ngan dia kat area kulim @ penang kedah.abis minyakl pusing cari meter tu.x pun mana ble dapat repair meter tu

    • wan shah says:

      ble repair sendiri..bli jer tinted kereta dngan stiker silver atau gold.bukak jer meter tu..tp kna igt lar mcm mna bukak,nnti nk pasang balik terlupa plak…

  12. hilmi says:

    lupa.memana yang tau tlong email kat saya di blankas92@gmail.com

  13. hilmi says:

    salam.bro, mana ble dapat spare part kat area kedah penang ek.penat aku cari.kalu ada contact gtau k.email kat aku blankas92@gmail.com

  14. hedy says:

    salam bro..kate nak let go moto tu..bole nego lagi ke bro..

  15. hedy says:

    lawo meter…kalo x silap belang 150 nyer meter..spare part pun x gado la tambah2 lg enjin dia..sebab moto belang tu guna seketul enjin fxr ni cuma sistem karburator jer x sm..

    emel kat gua bro phone no berminat lak gua tgk..

  16. black says:

    mane nak cri meter.meter digital gua cam sial

  17. spid says:

    salam bro… moto 2 ade lg ke?
    b’kenan la kt mto 2

  18. Badroll says:

    Salam bro, slamat bepose… moto nih ader lagi tak?? Gua dah bekenan nih, bini gua pon kater ok gak.. gua nak beli, camner nak berurusan?? Bleh gua call lu ker..??

  19. Fazrulls says:

    Memang jambu macam ni.. tapi cam na nak design cam tu???

Leave a Reply

